Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Angelica - 20 januari 2009 20:56

Köttbullarna har gjort det igen! ;p hehe

De har blivit en hit=)

Fast störst hit gjorde nog trots allt kladdkakan;D

Det blev iallafall en lyckad middag..Väldigt gott att äta nått "vanligt". Det tyckte nog både jag och Tobbe för båda två åt väldigt mycket=)


Fast nu, efter allt ätande är jag hur trött som helst. Så det får nog snart bli sängen.


Hur har det gått med kladdkakan för er andra?;)



Av Angelica - 20 januari 2009 12:57

Nu är det verkligen förkylning i luften här!=S

Vi är tre stycken här som är sjuka=( Simon är sjuk, Tobbe är sjuk och jag har börjat bli sjuk igen=( Verkligen inte roligt asså!


Men det har ju vart lite omändring i vädret så det kanske beror på det..Det var ju väldigt kallt et tag men nu har det blivit mildare igen.Och idag snöar det som bara den!!

Det är bra för då akn jag och Tobbe kanske ta och dra iväg imorgon och åka kälke=D Vi får se hur vi mår, om vi känner att vi orkar men förhoppningsvis..Då ska det gå undan;D


Idag ska jag och Tobbe laga "svensk middag". =D Så att de här får smaka på lite typisk svensk mat=)

På menyn står hasselbackspotatis och köttbullar med brunsås och lingonsylt=) Vi lyckades faktiskt hitta lingonsylt här=P Vi var igår i Churoch där hittade vi det på Globus matavdelning, de har typ olika delikatesser.Så det var väldigt bra.Lingonsylten är ju som pricken över i:t =) Det skulle inte alls vart samma sak utan..


Till efterrätt blir det kladdkaka=D *MUMS*  Jag har verkligen vart så himla sugen på det länge nu.Så ÄNTLIGEN =D

 Kladdkaka är verkligen en av mina favoritsötsaker! Det är ljuvligt gott! Speciellt när den fortfarande är lite varm och då extra kletig;P Sååååå smarrigt!


För er som inte redan har recept på kladdkaka, eller inte har det lättillgängligt; Här följer receptet på detta läckra bakverk:


Kladdkaksrecept


Om ni tycker om detta lika mycket som jag så tycker jag att ni ska unna er en riktigt god kladdkaka idag eller någon dag denna veckan! =D


Lycka till;)

Presentation

Omröstning

Vad finns i din godisskål om du själv får välja?
 Choklad,choklad och åter choklda
 Massa lakrits
 Bara surt
 En blandning av allt möjligt
 Kolor, sega råttor och rallybilar
 Hemmagjord konfektyr
 Den är helst tom...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards